Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach przez Internet?

Obecnie zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach można uzyskać bez wychodzenia z domu. Wizyta w urzędzie nie jest konieczna ani do złożenia wniosku, ani do odebrania dokumentu. Jak więc to zrobić? Współcześnie technologia idzie w górę i wszystkie sprawy można załatwić przez Internet.

Usługa internetowego wnioskowania i uzyskiwania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach została uruchomiona, ponieważ zaświadczenie jest potrzebne przy staraniu się o kredyt, korzystaniu z leasingu, a także przy zakupach na raty.

Jak otrzymać zaświadczenie?
1. Dokładnie ustalamy, do którego urzędu chcemy skierować nasz wniosek. Wybieramy lokalizację zgodną z miejscem, w którym prowadzimy działalność albo taką, w której chcemy załatwić sprawę. Następnie precyzujemy, jakie informację mają się znaleźć w zaświadczeniu (potwierdzenie braku zaległości, wskazanie stanu zaległości).
2. Wchodzimy na stronę i klikamy “Złóż wniosek elektronicznie” i przygotowujemy konieczne dokumenty: wypełniamy wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, dowód zapłacenia opłaty skarbowej.
3. Logujemy się na swoje konto, podajemy dane osobowe i wybieramy formę komunikacji z urzędem (tradycyjna – zaświadczenie będziemy musieli odebrać osobiście w urzędzie, elektroniczna – dokument zostanie do nas przesłany drogą mailową).
4. Ostatnim krokiem jest podpisanie wniosku i wysłanie.

Czas oczekiwania na zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach wynosi 7 dni.

Jak uniknąć podwójnego opodatkowania w spółce

Dodaj komentarz